natt

Kan det nån gång få klaffa?
Att allting stämmer och är alldeles underbart?
Är det någon gång menat för mig?


Sitter här... i mitten av natten, med endast dataskärmen som lyser upp rummet. Nattdjuren surrar runt omkring mig tillsammans med musiken från högtalarna. En mobil som tjuter till emellanåt, som visar att en person tänker på mig. Jag tänker på dig också ska du veta.. Kan inte låta bli att hoppas på mer än någonting. Är omöjligt för mig att låta bli. Med alla tänk om och kanske som surrar i huvudet. Tänk om livet vore annorlunda. Skulle jag vara lycklig då? Eller i alla fall lyckligare? Det tror jag knappast. Det behövs bara att någon speciell person råkar bry sig, eller bara ger en ett par väl valda ord. Men om man inte får dessa ord emellanåt kan livet kännas så jävla dystert. Jag tackar och tar emot de ögonbliken jag får av glädje, värme, omtänksamhet och av kärlek.

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0