Tisdag

Det är sjukt vilken härlig drog han är...
Denna underbart skönsjungande göteborgs son.
Kan inte få ut Håkan Hellströms låtar ur huvudet, är beroende.. så sjukt fina texter så det finns inte..
finns inte en låt som man inte kan relatera till sitt eget liv..
Är fast på "Försent för edelweis" låten..
Kan inte få den ur huvudet...
Den är sjukt fin!!!



Du säger att kärleken aldrig var till för dig
Att du aldrig känt vinden högt över trädtoppen

Säger att den delar sig vid kinden och blir hel igen bakom dig
Och varje moln är trasigt
du räknar allt sorgligt natten lång
och hon du älskade en gång, och kanske älskade dig.
Spelar det någon roll?
Nej kanske ingen
kanske allt egentligen.


Och du undrar vem som kysser henne nu
Och du undrar vem, vem om inte du
O läpparna du kallar dina
det gör ont att veta men lika ont att undra

Du säger; har du tändstickor?
Ja tillräckligt om du vill bränna ner Stockholm
Och har du vin & sprit så det räcker att få hela fjärden full av sorger
Allt är försent, försent för vin försent för kärlek ren som snö
Inatt finns ingen väg tillbaks
Ingen alls

Försent för edelweiss.
Ingen Alls 



 

Tänker på en viss "vän" för tillfället...
en som jag inte träffat på evigheter..
Som innan hon for såg mej gråta,
som inte vänder sig om för att se hur jag mår.
Känns som att försöka kommunicera med en vägg.
Man skriker och gapar förgäves
utan att ens få en blick tillbaka..
ÄR DETTA MAN ÄR VÄNNER FÖR???
För att bli ignorerad??
Bara undrar...
Det är la lika bäst att vi skiter i varandra...
Låtsas som om du inte finns eller har funnits,
för de tårar jag fällde i julas var utan mening
när du inte bryr dig om att torka dom...

Kommentarer
Postat av: Annonym

En riktig vän hjälper till i alla situationer no matter what, en riktig vän ska finns där för dig när du behöver den som mest :) om den personen inte gör/gjorde det. så är det inte en riktig vän. men skit i den personen , mister du 1 kommer det 1000 åter :D

2008-07-01 @ 15:37:51

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0