En liten kort stunds lugn!

Har precis legat på mammas spikmatta som hon fick i födelsedagspresent. Spikmattan är utsedd till Årets Julklapp 2009! Vilket jag mycket väl förstår!
Vi som lever i västvärlden stressar mer än någonsin! Och särskilt nu i juletider!
Mycket klappar att köpa, mycket mat som ska lagas, helt enkelt en stressig tid på året!
Då är det ju perfekt att när man öppnat alla paket, få slappna av på en spikmatta!


Orginalet "Yantramattan" har mellan ca 9000- 14600 "spikar" i plast beronede på vilken storlek på mattan.


Den passar särskilt bra till personer som stressar, sover dåligt, har låg energi, muskelspänningar, stelhet, huvudvärk, tillfällig smärta i rygg och nacke, eller som behöver bättre och djupare sömn/vila. Det räcker med mellan 10 minuter till hur länge du vill. 

Jag låg ca 20 minuter nyss och det var nog för att ta bort min huvudverk jag haft hela dagen! 
Nu har jag fått ork till att plugga lite mer till provet jag har i Medicinsk Grundkurs på Tisdag! 
Det blir nog till att ligga en liten stund till på mattan innan jag går och lägger mig :)


      
Positioner: på rygg, mage, sittande och liggandes med ansiktet mot mattan.


Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0