Får man inte göra, Inte bra!

Rätt så härlig dag idag!
Uppvaknandet var kanske inte så bra, tidsmässigt sett, men ur min njutningsvinkel. Att ligga kvar i sängen och dra sig är det bästa jag vet!
Vem fan vill gå upp från en varm säng denna dagen med massa minusgrader!?
Inte jag i varje fall, så jag stannade kvar en liten timme till, tills mamma ringde till min mobil två rum bort och frågade om jag skulle ha någon frukost idag eller inte. Hahaha

Börjar komma tillbaka till skolarbetet psykiskt nu med, förbereder mig för det hemska som komma skall!!!
Pluggat på Sjukvården, nämligen Thoraxskador. Altså bröstkorgsskador som punkterad lunga, blod i hjärtsäcken, öppen bröstkorg, brutna revben med mera. Sjukt mycket att hålla reda på, så tänkte att det var bäst att börja i tid. Men ganska snart så ringer Martina och avbryter mig, tur nog.
Privatcaffis som man är hrm* så hämtar man henne ute i ryd och sitter hemma en timma och spelar kort innan jag ska iväg och jobba.

Kvällen har varit bra, flyter på perfekt utan hinder. Det ända som var negativt var när jag skulle cykla hem i kylan. FYFAN säger jag bara!!! Frös nog av alla delar av kroppen tror jag! Bara min nya vinterjacka som höll borta kylan någolunda medans jag cyklar så fort jag vågar på grund av det hala väglaget!
Fingervantarna kunde jag lika gärna struntat i! Kylan gick rätt igenom dem! Imorgon blir det till att ta med extravantar (mina Geblod-vantar mmm härligt!) en varmARE mössa, långkallingar under och sen hoppas på det bästa!!!
När jag väl kom hem så är det första mamma frågar mig när jag kommer in genom dörren:
Vill du ha lite varm glögg?
JA!!!!!!!
Jag är räddad!!

hihih


puss på er alla!

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0