Mor ~ Hjärta ~ Dotter

Har precis pratat ett par ord med min kära moder som för tillfället är i Tyskland och hälsar på mormor.
Saknar henne, men nästa tisdag är hon tillbaka!!!! Och hon tar med sig min julklapp! En Chokladtomte!!!

Eftersom vi har slutat med julklappar innom familjen sedan ett par år tillbaka så är det ända jag begär i juletider en tysk chokladtomte!!!
Mamma åker till mormor varje år vid första eller andra advent nämligen och då är det hög tid för det de firar i tyskland som "Nikolaus dagen" som är "Tomtens dag". Därav chokladtomtarna. Ett år fick jag en utförlig modell med rätta färger och allt. Inte visste jag att det fanns röd choklad?!
I tyskland firar de tomtens dag istället för Lucia som vi gör i sverige.
Nikolausdagen firas vanligen den 6e December om jag inte minns fel.


Chokladtomten jag fick förra året!

Annars så funkar allt relativt bra nu när mamma är borta. Det känns som det är hon som håller ihop hela hushållet i vanliga fall, så känns lite vilset vissa små stunder. Men det är bara bra att vi ändå kan sköta ett hushåll även utan henne! VI KAN VI MED! :D  Hahaha *Klappar oss själva på axeln*


Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0