Nu är det kokta fläsket stekt!!

Hahaha Jag är fortfarande i lite småchock!! Pappa har sagt upp bekantskapen med våran "Kära" granne idag! Tvisten om badtunne eldningen kom på tal för tredje gången i veckan som Lilly ringde hem till oss. Ringde och berättade hur dålig hon är och att det är vårat fel! Tål inte att man eldar med någonting!

Något liknande gick samtalet med våran kära granne:

Lilly: Ni får inte elda mer!
Pappa: Vi har provat att elda med ved, men jag har märkt att det inte fungerar för din del. Det finns ju fortfarande andra alternativ vi kan prova.
Lilly: Nej ni får inte elda med någonting! Jag blir dålig!
Pappa: Men om du nu blir dålig av all röklukt, varför var du då ute och sprang när vi hade varnat er att vi skulle elda så du kunde stanna inne?
Lilly: Jag var ju tvungen att vattna blommorna!
Pappa: Men det finns fortfarande andra alternativ vi kan prova. Som Grillkol, pellets, olja m.m.
Lilly: Nej jag tål inte det heller!
Pappa: Om du inte tål när man eldar med grillkol hur brukar du göra om sommaren när hela grannskapet grillar?
Lilly: Jag håller mig innomhus.
Pappa: Men du kunde ha hållit dig innomhus när vi eldade, vi förvarnade er faktiskt innan.
Lilly: Jag var ju ute och vattnade blommorna! Jag ska ringa till Miljö och hälsoskyddsverket så de ringer upp dig sen.
Pappa: Vi har redan ringt dem och kollat vad som gäller för eldning i tätbebyggt område. Jaha, det var trevligt att vi har kunnat hålla på grannsämjan såppas länge häromkring.
Lilly: Klick*

Jag kunde inte sluta garva när jag fick höra om det här xD HAHAHAHAHA



Julstämning utanför fönstret för två år sedan!

I vilket fall så har jag idag pysslat lite med designen på bloggen. En del saker fattade jag, en del inte haha. Det kommer väl med tiden. Har fixat lite julstämning här i vilket fall som hellst.
Lite trevligt!

Imorgon är det prov som gäller i Sjukvården på Thoraxskador, Drunkning, Lungemboli och Vätsebalansen. Jag tycker det är tragiskt att så många i min klass bara skiter i skolan. Jag ska inte tvinga dem, det är inte det. Utan att de skiter i att plugga till proven och sen när de kommer på provdagen och klagar över att de inte kan någonting!
Lär er att ta ansvar för erat liv och eran framtid!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grannfejden nästa!:P hehe jaa,men de får ju fan skylla sig självva(klassen asså), inte är det synd om dem iaf!

2009-12-11 @ 11:02:43
URL: http://writtenbysandra,blogg,se

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0