Jämnställdhet, MY ASS!

Med risk för att bli klassad som en politisk blogg kommer nu min åsikt om det som de flesta pratat om i veckan. Kronprinsessans förlovning med sin Daniel.
Visst är det klart att Sveriges befolkning blir glada över denna nyhet, det förstår jag.
Men att nu vi, folket, skattebetalarna ska betala för bröllopet är helt fel!
För det första så befinner sig hela världen i ekonomisk kris, om de inte har märkt det, så det är bara idioti att ta pengar som ska hjälpa folket ur total konkurs till deras bröllop som säkert kommer kosta miljoner/miljarder. Lägg de på något som gynnar ALLA istället för två personer.
För det andra så ska väl Sverige framställas som ett jämställt land, där alla behandlas lika? Om jag skulle gifta mig, skulle staten då betala mitt bröllop? Skulle inte tro det.
För det tredje så brukar brudens far betala, och i detta fallet är inte brudens far en fattiglapp, utan en som, vad jag har hört, haft cirka 22 miljoner i årsinkomst förra året! De kan väl bidra med någon krona i alla fall?! Kungen som ändå lever på bidrag från svenska folket, kan vi betala det via honom i så fall.

Om nu Svenska folket ska betala deras bröllop, så är det inte mer än rätt att hela Svenska folket får gå på bröllpet, vilket vilken idiot som helst kan räkna ut att det kommer aldrig funka det heller. Om jag nu var skattebetalare (vilket jag inte är ännu) så skulle jag vilja ta del i det jag betalar för, vilket vi brukar göra för bland annat vägar och dylikt som skatten brukar gå till. Men här går gränsen!

I Sverige borde vi bli behandlade lika!

Kommentarer
Postat av: Mats

jo du har inte direkt tänkt på hur mycket sverige kommer att tjäna på att ha bröllopet då? :P visst det kommer kosta 20 miljoner. men vi kommer få hur jävla mycket press och annat tillbaka :)

2009-02-28 @ 11:32:06

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0