"Linköping - Där ideér blir verklighet"

Dagen har spenderats i en av mina favoritartisters hemstad. Linköping.
Resan började vid 06.22 när tåget avgick från skövde på väg till Katrineholm. Där skulle vi byta till regionaltåg till Linköping.
Ju närmare vi kom slutstationen ju mer började det pirra i magen. Hade inte insett det förän vi rullade in på stationen, att det var den staden som fått Lars Winnerbäck att bli den han är idag och fått honom att skriva alla låtar som bland annat jag avgudar!
På vägen till lokalen vi skulle ha kursen i palliativ vård, insåg jag ännu ett faktum, det är väldigt färglada bussar i Linköping och att de är namngivna av kända personer som är från Linköping. Och från den stunden glodde jag på varenda buss för att få syn på Winnerbäcks buss. Men på den lilla vägen vi gick såg jag inte till den.

Själva kursen i sig var väldigt intressant som jag säkert kommer ha användning av i framtiden. Som hur man pratar med människor med, som han sa, "mycket känslor". Hur man lungnar de som är arga, ledsna med mera. Fick även lära oss mycket om kroppspråket, vad vi ger ut för signaler och genom det behandlar människor olika. Det tar tydligen bara 10 sekunder när du möter en ny person så har du bildat dig en uppfattning.

När klockan var runt tio i fyra ville jag bara därifrån, inget meningsfullt fastnade i mitt huvud. Kom in genom ena örat och ut ur det andra.
 
När vi väl kom därifrån gick jag och mamma runt på stan och kollade lite. Hittade en jättemysig affär med en mini- hammock. Ville bara ha den!!!!!
Sen var det en halvtimma kvar tills vårat tåg skulle gå, så vi gick ner till stationen och hittade "järnvägscafét" och vi käkade goda mackor. Medan jag åt på min macka tittade jag ut genom fönstret, och där var den!
Lars Winnerbäcks buss:D
Det gjorde min dag komplett:D

   

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter mysigt du vännen:D

2009-03-05 @ 08:48:09
URL: http://writtenbysandra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lkpg är en bra stad! var där med älsklingen och shoppade ^^ thihi

2009-03-08 @ 20:27:49
Postat av: Antonio

Lkpg är en bra stad! jag var där med älsklingen å shoppade ^^ thihihi

2009-03-08 @ 20:28:57
URL: http://axellson.blogg.se/

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0