Äntligen i balans

Denna veckan känns väl hyfsad hitils.

Matteprovet i måndags gick ju käpprätt åt helvete på ren svenska. Men jag orkar inte bry mej om det mer. Gjort är gjort och jag orkar inte gnata vidare om det. Massagelektionerna har varit inställda denna veckan. Så jag hade egentligen kunnat sluta kl 9 i måndags, men det visste ju inte jag något om. That's life.

I tisdags skulle vi ha körkortsteori igen, vilket har varit inställd tre gånger eller något liknande och har innan haft två lektioner. Så då hade skolan hyrt in en gubbe från "Nya körskolan" i stan som ska ge oss tre lektioner. Vi fick tre böcker och en CD- skiva med gamla prov i som vi får behålla under kursens gång, vilket är nästan två veckor till. Jävla värt då! Man kan ju verkligen ta körkort på tre veckort körkortsteori och hårdplugga hela boken eftersom man blir tvungen att lämna tillbaka alla saker igen. Jag trodde verkligen jag skulle slippa gå teorikurserna på körskolan, men där tänkte jag allt fel.
Och den "Härliga" Gamla gubben vi fick som lärare ville ju verkligen lära oss körkortsteorin! Det enda han pratade om var vilka bilar han körde, vilken utbildning han hade, hans jobbarkompisar, vad de körde och deras utbildning.
JA! För det var ju verkligen därför jag hade pallrat mig dit !!
Ville bara gå fram och strypa gubbjäveln! 
Så nu har jag avreagerat mig något på den människan.

På tal om körkort..
Våran egna mallapa i klassen har tagit körkort nyligen, och det första han gjorde när han kom in i klassrummet, FÖRSENAD, var att klaga högljut om att det är så jävla dåligt med parkeringsplatser vid skolan.
Ännu en människa jag vill ta strypgrepp på!

Idag var ju tydligen massagelektionen inställd IGEN?! Tack för upplysningen kära skola!
Däremot var historialektionen mer intressant. För tillfället pratar vi om Romarriket, dess fall och hur kvinnor och barn levde i den tidens Rom. Historia fasinerar mig faktiskt. I alla fall viss historia. Sveriges alla tusen kungar ger jag blanka fan i, men som världskrigen och förintelsen och allt det dära får mig verkligen att gilla skolan igen!

Och förut idag, för inte så lång stund sedan var jag och tränade på Friskis. Spin Bas pass blev det. Tycker faktist att det är sjukt kul med spinning. Nog för att man blir lagom död efteråt, men det är fan härligt att ta ut sig riktigt ordentligt! Kännde det även i måndags när jag och Sandra gick på jympa medel pass att det var sjukt länge sedan jag var så trött att jag bara kunnat lägga mig ner och sova på sturt, på grund av fysisk aktivitet! Sån skön känsla!
Det känns även som om jag har en fritid numera. Inte bara att jag sitter hemma vid datan och säger att jag ska plugga hela tiden men inte orkar. Nu känns det verkligen som jag gör något av mitt liv och jag tänker inte hela tiden på det dåliga i mitt liv som förut fått mig att må så dåligt. Visst finns det fortfarande kvar, men det trängs undan med träningen och fysisk utmattning istället för att hjärnan blir överfull och kännslorna vällar över.

Tack Sandra som fick med mig på detta.
Har även sett resultat av träningen redan?! Vet inte om det bara är önsketänkande, men igår när jag tittade mig i spegeln tycktes jag skymta några rutor på magen!?!
Blev något peppad av det! Men jag har inga tankar på att träna varje dag bara för det. Det skulle jag aldrig orka.

Så jävla skönt med sovmorgorna denna veckan. Endast i måndags som jag börjat 8. alla andra dagar börjar jag efter halv nio!
Och i morgon blir det 9.40 som gäller för mattelektionen.

Och på fredag blir det lite "Get-to-gether" som Lena sa. Härligt att umgås lite med de gamla vännerna!

Puss´

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är gött å trääna!ihh.. funderar på att gymma imoron kanakse efter skolan..sluta du sent imorgon lr?

2009-03-12 @ 09:03:10
URL: http://writtenbysandra.blogg.se/

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0