Come on dear please understand

Dagen har varit bra!
Skulle egentligen gått med min handledare i morse, men eftersom en annan ville ha lite extra hjälp med en dusch så skickade Marie med mig. Hon jag blev ihopparad med var en sån person jag inte går ihop. Hux flux sådär, det blir nog bra. OJAH! Jag lyckas alltid paras ihop med de som röker. Och även denna gjorde det. FYFAN vad det stinker. Och vilket bemötande sen, kommer hem till de gamla och stinker rök! Bästa förutsättningarna för fan!
Duschen tog över en timme för att hon jag gick med var såppas velig och aldrig kunde bestämma sig för hur vi skulle gå till väga. Vi kom dit tio över åtta. Halv tio kom vi därifrån! TJOHOPP! Sen hade hon glömt nyckeln till nästa person vi skulle till! TJOLAHOPP!

Men efter att min lärare Marie-anne hade varit på besök blev det bättre. Vi bestämde att jag skulle få gå med sköterskan i eftermiddag och vara med vid vaccination mot griseriet! Inte så jättekul att titta på, men mer får jag ju egentligen inte göra.
Men sen så satt vi på hennes kontor på Käpplunda Gärde och hon berättade massa om peg-knappar. Altså sondmatning genom en liten "Knapp" på magen som går från magsäcken och ut till magen där man kopplar in maten sen. Efter den lilla genomgången kom vi fram till att jag skulle byta en "knapp" på en pat. Lite skräckslagen blev jag allt, men när jag väl skulle göra det gick det av bara farten.
Det är sånt här jag tycker är kul! Borde nog egentligen blir sjuksköterska, det är ju då man får göra såna här roliga saker!

Såhär ser "knappen" ut. Inte mycket större än en Lipsyl ungefär, med en ballong på insidan som man fyller med vatten för att den inte ska lossna.



För övrigt så ska jag och Sandra börja gå och kolla in balklänningar imorgon!
Vet ungefär hur jag vill ha den. I alla fall vilken färg det ska vara! Men tror knappast att den önskade modellen finns. Har börjat spana lite efter mönster till klänningen jag ska ha på själva studentbalen. Hade tänkt att sy den själv, precis som jag gjorde till avslutningen i 9:an.
Har hittat ett fint mönster på http://www.svenskamonster.nu/shop/ där mönstret till denna klänning kostar 150 kr.
Den går att få i en modell utan axelband, men känner att det kommer behövas på studenten!
Blir nog Vitt tyg och bandet längst upp blir nog rött tillsammans med axelbanden.
Enkel och snygg. Men kommer nog ändå att kika lite i några Burda- tidningar innan jag bestämmer mig helt.
Vad tycks?



Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0