How many days will it takes for you to understand? Look in to my eyes, THIS IS WHO I AM!

Idag debuterar jag som blodgivare! Hade tid 11.15 i dag. Lite segt att gå upp tidigare än vanligt på lovet, men det skadar nog inte att gå upp tidigare någon dag.
Var något nervös, inte för att bli stucken utan att komma bort mig på sjukhuset.
Nog för att jag känner mig mer hemma där än på Karolinska Sjukhuset som vi var på i förra veckan med klassen. Skulle lätt komma vilse där, det är en sak som är säker!



Men det hela var över på en kvart. Då hade hon både hunnit med att berätta om hela proceduren med att tappa blod, hur den behandlas efteråt, hur man mår efteråt och allting runt omkrint. Satt och småpratade med en gubbe utanför och satt där ett tag och fikade. Fick med mig ett par jättemysiga vantar som gåva.
När jag gick därifrån kände jag mig riktigt nöjd med mig själv och förstår hur lätt det kan vara att hjälpa folk i sin omgivning. Jag menar, inte ens en halv liter blod fyra-fem gånger om året? Hur enkelt kan det bli? Som att få alla svaren till provet?
I vilket fall tycker jag det är bra att ge blod och ni som är intresserade kan gå in på hemsidan http://www.geblod.nu  och anmäla sig via hemsidan, eller ringa till din lokala blodgivningscentral. Tänker göra lite reklam nu när jag ändå är igång, haha!
Och ni som är stickrädda (tänker på Sandra) kan tänka att det sticker bara en gång och att detta kan vara ett sätt att bli av med rädslan!
Och för övrigt är det en billig hälsokontroll varje gång man ger blod, eftersom de kollar om man har sjukdommar m.m..
Don't be shy! Do some good!

Nu på kvällen gick jag på "This is it" med Frida. Sjukt hur engagerad en människa kan vara och det är väl säkert därför han blivit så stor som han är! Michael Jackson! The King of PoP!
Han är inte död för mig. Han lever vidare genom sin musik och sitt budskap med musiken!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men de suger ju blod!

2009-10-29 @ 09:12:20
URL: http://writtenbysandra,blogg,se
Postat av: Annika

Haha, det gör dom inte.. jag märkte knappt att det försvann något. Vet dom om att du är stickrädd så är de förstås försiktigare.

2009-10-29 @ 13:23:00
URL: http://annikastrand.blogg.se/

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0