Spökskepp








Staffan Hellstrand - Spökskepp






Varför är nätter långa Varför kan ingen somna Och varför är ljusen täckta av is Varför är bilden suddig Varför är talet sluddrigt Och varför har klara färger tappat allt som lyste förr Vi seglar på ett spökskepp som ska gå i kvav Genom viskande vindar och vågor som drar oss mot öppet hav Vi kan sjunka i virvlande vatten Eller vaka oss rakt genom natten Och ta oss iland igen Varför ska rädda rymma Varför är barnens blickar grymma Varför är luften fylld av sot Varför ska regnet sjunga Att jag måste sluta blunda Och varför ska vi hälla syra över allt vi trodde på Vi seglar på ett spökskepp som ska gå i kvav Genom viskande vindar och vågor som drar oss mot öppet hav Vi kan sjunka i virvlande vatten Eller vaka oss rakt genom natten Och ta oss iland igen Varför blev minnet yngre Varför blev guldet tyngre Varför valde clownerna kapte Kom lilla vän och skänk mig En blick av allt du hade tänkt dig Ge mig en våg av längtan Sjung en annan sång för mig Vi seglar på ett spökskepp som ska gå i kvav Genom viskande vindar och vågor som drar oss mot öppet hav Vi kan sjunka i virvlande vatten Eller vaka oss rakt genom natten Och ta oss iland igen In till förvandlingen




Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0