Materialist är inte min grej..

Nu när studenten börja närma sig så börjar släktingar fråga vad man önskar sig i studentpresent.
VA!?
Ska man önska sig saker när man tar studenten!?
Räcker det inte med att man slipper gymnasiet!?

Studenten är jävligt dyr och särsklit i år när de höjer alla priser.
Balbiljetten kostar 850 kr!!
Då måste man även fixa klänningen, frisyr och bil dit!
Sen själva studentdagen ska man ha klänning, skor, mat och massa sprit som seden säger ska man dricka champagne på studenten!
Sen kommer vi till kortegevagnen med musik och utsmyckning som även den kosta pengar.
Och som grädde på moset ska man vara med på nedräkninge till studentdagen och festa.
I torsdags var det 50 dagar kvar och mindre blir det och mer blir det att fira.

Hur i HELVETE ska man klara av detta på 1050 kr i månaden?

Det vill till att ens föräldrar vill bjuda till på inte bara ett utan två och kanske tre hörn.

Så när man får frågan vad man önskar sig i studentpresent så blir mitt svar:
STUDENTEN!

Kan inte bli enklare. Någonting man jobbat för i tre år av studier och ett jävla minne för livet om inte annat!
Jag som är uppväxt i den familj jag är bryr mig inte så mycket om materia, utan tycker det är viktigare med de personer man bryr sig om. Så det jag vill ha är en underbar dag med de jag älskar!
Vill de sen ge mig massa saker så är det deras ensak!


Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0