Man ska va' hälsoit

Nu har högskolans inspar för alla oss "nollor" börjat!
Det är sjukt hur stort det är här i jönköping med högskolan, studenten och inspark!
Inte alls samma som i skövde tyvärr, synd för dem, kul för mig :D
Kändes jättekonstigt att komma tillbaka till skövde och fortsätta jobba igen.
Avdelningen har flyttat tillbaka till hemmaplan på "gula gatan", massa nya patienter, ombyggnationen gör att allting är väldigt provisoriskt och TRÅNGT!
Inte nog med det så skulle hela avdelningen (de fastanställda) gå på APT i eftermiddags, så mellan kvart i tre till kvart i fyra var det endast jag, Emilia och Dennis på avdelningen.
Vi satt och snackade och fikade på min supergoda pepparkakscheescace med lingonspegel (mammas resept).
Känns skönt att ha jobbat på sjukhuset hela sommaren. Trots att jag inte fått så mycket fritid över, så känns det ändå som jag fått ut något av det, bland annat en hel massa ny erfarenhet! Stor skillnad från att gå som elev på sjukhuset till att jobba självständigt, där man är en del i pusslet.
Förhoppningsvis kommer jag vara en ännu större bit av pusslet efter dessa tre åren på högskolan!

I eftermiddag har jag handlat och köpt och hämtat ut paket för hela slanten.
Hämtat min kurslitteratur och mobila bredband (bredbandsbolaget), aktiverat mitt nya visa kort, köpt massa småsaker till lägenheten som; papperskorg till badrummet, underlägg, durkslag, kom-ihåg-block, varsin matlåda till mig och Maya och tre kollegieblock!

Nu på kvällen har jag suttit med min studentoverall och pyntat den lite, limmat på märken och band vi fick med i köpet. Förhopningsvis kommer det bli många fler!

På måndag börjar första kursen, Omvårdnad 1.
Nu jävlar!



Overallceremonin


Overallceremonin


Overallceremonin


Overallceremonin


Musikkvällen/talangjakten där ett band som heter "Bockfrämmat" spelade. Bland annat en spexigare verision av winnerbäcks "om du lämnade mig nu"


Min "sambo" hade gjort våfflor till mig innan jag åkte hem i onsdags:)


Det var våfflor med kärlek ♥


Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0