It's time to come up with something new!!!!!!

Livet känns allt bra löjligt ibland.
En person åker x antal mil för att se en fotbollsmatch, som han i slutändan ändå inte kommer att få se.
En annan person släpar med sig tonvis med saker tvärs över stan för att hitta på saker, men det slutar med att man där, andra sidan stan fastnar framför tv:n som man ändå skulle gjort på denna sidan av stan.

Men Jag känner mig inte olycklig för detta.
Jag vet inte vad som flyger ut ur mitt huvud för tillfället, mer än att det inte är där så ofta.
Känner bara att tiden flyger förbi allt för snabbt och vi människor är för egoistiska, närsynta och stressade för att ha förmågan att ta vara på den tid som vi har nu för stunden. Vi planerar ständigt nya saker som ska hända i framtiden, men låt oss leva i nuet! Ta vara på de sär sällsynta tillfällen vi ständigt passerar förbi i vardagen!
Det är ju trots allt de som är de viktigaste!
När vi är hemma med familjen, ta då vara på det som finns. Gräla inte med dem, hitta på något kul istället!
När du träffar dina kompisar, gå då inte runt och stör dig på dem och håll inne en massa saker. Vänner märker om något är fel och det påverkar även dem, även om man inte sagt saker och ting rätt ut! 

Ta vara på det som finns!!
Se inte problemet, se lösningen!



Kommentarer
Postat av: rasmus

sant! se lösningen inte problemen! Bra Annika! haha

2010-01-11 @ 13:42:28
URL: http://raaaas.blogg.se/

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0