Jag är en blåval


Helt såld på Lalehs låt Bjurö Klubb, den känns så befriande!


Nu är jag helt slut. Jobbar 7-16 och sen vidare för att simm på billingebadet för första gången för i år.
Kallt men ändå skönt. Invigt min nya bikini jag köpte igår med, men den är nog mer till för solandet och lättare bad, eftersom den hellre vill fara omkring än sitta still.
Har köpt en hel del nya kläder som blir mycket passande i sommar! Kan knappt vänta på att få en ledig dag så jag kan sätta på mig något fint!

Jobbet känns väldigt bra det med! Otroligt nog. Visst, det känns jobbigt att gå upp tidigt på morgonen, men skulle ju fått gått upp lika tidigt om jag hade jobbat på äldreboende som på sjukhuset.
Känns som jag blivit accepterade av mina kollegor som är mer erfarna, och även av de andra sommarvikarierna, samtidigt som jag kommit in i "sjukhus-tänket". Vilket är mycket mer än det man måste tänka på när man jobbar på äldreboende eller hemtjänst.
Jag känner att jag fått det självförtroendet jag behöver för att våga gå in och bemöta patienterna som de förtjänar, istället för att ta ett steg tillbaka och vara mer passiv, vilket jag vid första åtanken av ett vikariat på sjukhuset innebär.
Alla patienter är trevliga och tacksamma, och det som är bra med att vara på neurolog/rehab avdelning är att de allra flesta blir bättre och jag får se deras framsteg tillbaka till ett någorlunda normalt liv!

Allt som allt, jag gillar mitt jobb!!!


En fin bild från midsommarfirandet i brevik.

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0