We are the trees still green in november

Snön faller och kan inte riktigt bestämma sig för om den vill vara vattendroppen eller snöflingan.
Men de flesta vill vara snöflinga, det vill jag med!
Älskar den där första snön!
Lagom kallt, lagom mycket, SÅ mysigt!


Utsikten från mitt fönster just nu.

Det är många som klagar på den, men det är det bästa!
Första snön, första gången man går genom ett mjukt snöfall med flingor i håret, det finns inget mer underbart!
Ungefär samma känsla på våren, den första dagen man kan gå utan jacka!

Hela dagen har flingorna fajtats med vattendropparna och vinden.
Och jag har fajtats med kroppens anatomi, rättare sagt Cellen, vävnader och hud inne på Hälsohögskolan tillsammans med Matilda.
Mysigt med ett helt klassrum för oss själva med våra specifika läten för varje känsla vi känner.
Sen pulsade vi oss genom vattendroppar, snöflingor och vinden mot oss till friskis.

Påvägen hem i bussen är det alltid så skönt att lyssna på musik, och jag har ganska gammal musik kvar på mobilen och när jag gått av bussen kommer en sån underbar låt som får mig att känna mig så härligt till frids med mig själv, mitt i snöfallet..



November - Laleh


Kommentarer
Postat av: sandraa

Va härligt du får det att låta! Här har det bara regnat å det har det gjort hela jävla dagen dessutom! :/ och igår också!

2010-11-09 @ 20:41:20
Postat av: Annika

Det är härligt! Det snöar fortfarande! :D

Ska det ändå vara kallt ska det fanemej vara snö också! :D

2010-11-09 @ 20:47:34
URL: http://annikastrand.blogg.se/

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0