Ja é nog lite bitter ändå

Ja, efter ett tag här i Småland börjar jag tröttna och bli något less på några av mina vänner hemma i Skövde,
Ja, jag har nog blivit lite bitter ändå.

Vänner säger "vi måste hålla kontakten, jag kommer och hälsar på, vi hörs ju på msn och fb"... JO tack.
Shit the same.
Jag är här, vill ni mig något så vet ni vart jag är, passar det inte så skit samma, jag har mitt nya liv här, vill ni inte vara med i det så synd om er.
Vill bara inte ha någon som kommer springande efter mig så fort man springer på någon ur min familj och känner sig tvungen att träffa mig bara då.
Då kan det vara.
Finns här för mig nu istället.

Gå inte efter mig, jag kanske inte leder dig rätt
Gå inte framför mig, jag kanske inte följer dina spår
Gå istället bredvid mig och bara var min vän!




Kommentarer
Postat av: sandraa

Det värsta för min del är att jag har full förståelse för om mina vänner inte kommer och hälsar på mig här, det kostar ju massa pengar att åka hit plus att det tar massa tid, så det känns nästan som ansvaret ligger på mig när det gäller att hålla kontakten med dem hemma i Skövde.Å jag kan väl ärligt säga att jag inte är bäst på att uppdatera kontakten med alla och saken är väl den att jag inte var det innan jag flyttade heller med då träffades man ju med jämna mellanrum i alla fall. Vilket man inte gör nu.Ibland känns det lite tungt att vara så långt borta <3

2010-10-24 @ 13:33:38
Postat av: Annika

Jo det är sannt, men när man själv tar kontakten på något sätt, så får man noll gensvar, som att de inte bryr sig ens. "Jättekul för dig, men jag måste gååååååå" Då blir jag så irriterad, så det skulle lika gärna kunna kvittat!

2010-10-24 @ 14:13:21
URL: http://annikastrand.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag är i exakt samma situation själv! Usch, man blir så besviken! Tror jag kan räkna gångerna folk har ringt mig för o bara prata, liksom casual "hur är livet"-snack, på ena handen. Och det var dom som sa "Åååhh vi måste hålla kontakten! Jag kommer o hälar på så fort jag kan!"... Blä.

2010-10-24 @ 15:01:40
URL: http://zipzorp.blogspot.com
Postat av: sandraa

Jo det är ju irriterande såklart! men längtar tills jag får komma å hälsa på dig i jkp, har tänkt många gånger att de är sådan tur att du hamnade i jkp å inte gbg eller något för då hade det inte vart lika lätt å arrangera sådana här "hälsa på å sova över på vägen tillbaka övernattningar" m.m :P

2010-10-24 @ 23:28:44
Postat av: Annika

Haha precis! Lite så jag tänkte också, ett perfekt stopp på din resa :) Jag vill gärna komma och se hur du har det borta i kalmar, jag får kolla över kommande scheman, men troligtvis blir det tufft till nästa kurs, Sjukt mycket till den! Kanske om jag kan åka veckoslutet efter tentan innan nästa börjat? Inte den helgen som kommer nu, utan nästa 5-7/11? Vad tror du om det? Annars får jag vänta till julhelgen/nyår..

2010-10-25 @ 00:34:52
URL: http://annikastrand.blogg.se/

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0