You are my sweetest downfall

Gårdagen var full av fart när den väl satte igång.
Jag stekte min första pankakstårta och den blev god, kanske lite snålt på sylten men över lag blev den god.
Hade lägenheten full kändes det som. Min Mamma, Pappa och bror Simon kom och hälsade på mig :)
Blev lite förvånad att Simon ville följa med, men det var bara kul. Har saknat att sitta och småprata med honom, kommentera mamma och pappa och allt omkring.
Det känns nästan som att jag fått starkare band med familjen sen jag flytt stan. Hos de flesta iaf.
Men det kan ju vara så att det märks att jag är borta, jag som hjälpte till att hålla ordning hemma försvann, och nu får de klara sig på egen hand.
Det är lite komiskt att efter att jag flyttat har båda mina äldre bröder börjat leta egen bostad.

Vi spenderade halva eftermiddagen på Ikea, och andra halvan till att sätta ihop allt jag köpt där. Haha :)
Hittade en hel del, nog för att jag skulle kunna gå minst en dag till där inne och bara köpa det jag vill ha, men med två karlar med oss i hälarna, började de bli otåliga och gnälliga efter ca 1 timme, älsar pappas kommentar när jag lade i ytterligare en sak i kundvagnen "Och NU blev det punka på hjulen!" HAHA♥

Men jag fick det mesta köpt, en sängbyrå, byrå till badrummet, tavelhylla, skriv/magnettavla, kökssaker som tillbringare med frysklamp i (att rekomendera!!!), tallrikssett(ljusblåa med lite höganässtuk på), Och kanske det mest användbara:
"skolådor" som är som en låda i tyg som jag har till mina strumpor och andra underkläder, eftersom mina klädskåp är över sängen, och jag har inte så långa armar så kan det ibland bli svårt att nå de som åkt längst in, så det var nog det bästa köpet jag gjorde igår!

De åkte iväg vid nio tiden på kvällen och lagom till det började den mest underbara filmen "Juno" på tv.

Idag har jag inte gjort så många knop, fram till 16 då jag och Linnéa körde ett pass med Core på friskis.
Ikväll har jag tittat på Indiana Jones :D
Kände att det är dags att se alla de filmerna, de tillhör ju klassikerna så de måste man ha sett, bara en kvar :)


Underbar låt av Regina Spektor som Alice sjöng i Idol för övrigt,
Väldigt synd att hon hoppade av, men förstår varför!

Samson - Regina Spektor

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0