I'm hoping that the good old days is something I will dream about at night

Har precis kollat färdigt på en av de mest underbara filmerna genom tiderna: Forrest Gump!
Kände för någon Disneyfilm egentligen, eller något annat med sång med i för att hålla humöret uppe, men så bläddrade jag förbi Forrest Gump på hårddisken och tvekade inte en sekund!
Den två timmar långa filmen, berättelsen om Forrest liv får mig alltid att bli lycklig!
Det är precis som han säger "Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get"

Idag har vi i grupp 8 suttit i skolan med våran uppgift om Välfärdssystem och Socialpolitik. Ja det låter ungefär lika kul som det är! Men Vi blev färdiga efter ca 4 timmar! Är nöjd med gruppens insats, och kännde faktiskt att jag lärt mig något nyttigt! Vilket jag inte gjort de senaste dagarna i skolan med föreläsningar...
Sen mötte jag upp Matilda, Maria och Viktoria för att börja vår inplanerade Bakjour! Baka julgodis alltså.
Supermysigt med att pyssla och dona i köket tillsammans med Viktoria som det blev mest..
Hon hotade mig med att en olycka större än mig själv skulle drabba mig om jag rörde hennes godisar innan de blivit klara...  Attans..
Allt godisa var i princip av choklad och i flera olika mumisga former blev det inte så förvånande för mycket för oss allihopa! Grymt gott, men i måttliga mängder som alltid!

Så nu har jag avnjutit en kanna med lusse-te och ett par äggmackor tillsammans med en filt och Forrest gump.
Helt Okej Måndag!

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0