It's the most wonderful time of the year!

hallo alla!
Känner redan nu att jag kommer vara grymt oaktiv på bloggen under jul/nyår, troligtvis för att jag inte lämnas själv med både mina tankar och datorn samtidigt, men även att jag har folk att umgås med i princip hela tiden! Inte mycket egentid här heller.. men det går an när det bara är över jul/nyår :) Sen blir det tillbaka till min ensliga varddag i min 25 kvm stora lägenhet i min bubbla!

Det blev ett nästintill sorgligt farväl av Matilda till bussen igår efter sista föreläsningen innan jul.. Vi har verkligen kommit varandra nära under det gångna året, och känns som om jag hittat min själsfrände!
Vi träffades för första gången under insparken för ca 1½ år sen, lärde känna varandra ORDENTLIGT förra våren, sen har det bara blivit som ett pussel som bara faller på plats, bit efter bit!
Helt undebart!
Vi och vår bubbla ♥
Så det var lite sorgligt farväl med en liten tår i ögat vid stadsbussen, där Matilda åkte till Ljungarum och jag till Gräshagen.. Och sen jag vidare till Skövde, hon till Vadstena.. På var sin sida av Vättern..
Men om mindre än två veckor ses vi igen :)



Idag har jag tagit en ordentlig sovmorgon under det gosigaste vintertäcket någonsin! Ett sånt som egentligen är lite för varmt, men när man sticker ut en arm utanför är det för jävligt kallt så man vill hellre ha det sådär varmt och mysigt än att riskera att vakna till liv av kylan utanför :)
Skalade potatis till Kalopsen mamma kokade ihop igår (helt UNDERBART att man inte är själv om matlagningen för en gångs skull!) och fick skavsår och tillochmed blåsa på fingret av den förbannade potatisskalaren!
Det är ett hårt liv som hemmafru, det förstår jag!
Fick skjuts upp av bror till stan och utförde några ärenden (till ett julprojekt jag har.. hihi) sen mötte upp Sandra och Igbale som jag inte träffat på.. jaa jag vet inte hur länge! Den tjejen är ute och reser mer än vad som är normalt nästan.. Men hon är en sån som vill se världen, det försod jag tidigt! Så efter att ha jobbat i Norge nu i höst, åker hon i mellandagarna iväg till USA för att plugga!? Hjälp!  Grym tjej!
Jag och Sandra körde iväg och kollade på mobil och julgrupp på Elins Esplanad. Därefter blev det lite julklappsbyten at my place och det slutade med att Sandra beställde hem en Galaxy Arc! Galet!
Blev även inbjuden till nyårsfirande till en gammal klasskompis ute på landet.. så ja, jag kommer spendera de sista timmarna på 2011 ute bland gjörsel och viltdjursstängsel! Detta kan bli spännande!!

Nu är det snart dags för käk här hemma, mamma lagar skaldjurspaj, och ÅTERIGEN någon annan som lagar maten! Bara blir serverad!? Man inser verkligen vilka förmåner man haft innan när man bodde hemma som ex maten och tillgång till bil!? Så nu ska jag spendera mina sista dagra på 2011 med att NJUTA!
Kisses and Hughs!♥

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0