happy holiday!

Första advent idag! MYSIGT!
Har haft Mikaela här hela helgen så vi har grejjat till det idag! Började med att sätta upp gardinerna, stjärnan och kulorna. Sen dukarna och alla ljusen! Ett litet minus är att min ljusslinga jag haft runt spegeln har gett upp! Efter 7 års trogen tjänst sa han upp sig! :(
Det blev lite pepparkaksbak och sen dekorera dem lite!
Some results:

Maya dekorerar pepparkakorna





Igår drog vi en sväng till A6 och kikade affärer ett tag.
Sen var det dags för Öl-provning! Eftersom Mikaela nyligen upptäckt drycken ÖL så var jag och Maya tvugna att dra nytta av detta!!
Vi gick till systemet igår och köpte 14 flaskor av olika sorter, både de vi var nyfikna på och de vi tyckte var fina flaskor... hahaha!
Så grymt kul var det!
Vi satte poäng på allihopa vilka vi tyckte var godast och äckligast!

Vårat smakprov!

Mikaela verkar gilla ölprovningen!



Nu sitter jag här i min julpyntade lägenhet framför datorn, uppehåll i mitt examinationsuppgiftsskrivande(?) och stirrar på min alvedon karta som ligger brevid mig.. Har sån där en-gång-i-månaden-verk som vi tjejer berikats våra liv med! Men tror inte det är riktigt så illa så jag behöver ta till verktabletter denna gången!
Känner även att jag vill stänga av datorn för dagen och sätta mig i soffan och slöa framför Tv:n resterande timmarna av dagen. Men som den tidsoptimist jag vet att jag är så kommer jag inte att spendera den tid jag tror jag kommer göra på uppgiften, så därför ignorerar jag min längtan efter TV och avslappning och sitter ytterligare en timma med uppgiften! Kanske tillsammans med en kopp värmande the? Inte för att det behövs här idag, med alla ljus som hör advent till, snarare kokar man istället!
Nej nu ska jag återgå till arbete!

So long friends and others!

Kommentarer
Postat av: sandraa

Låter mysigt!!Hittade ni några favoritölsorter dårå? Jättefina pepparkakor btw;P

2011-11-27 @ 22:30:35

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0