It starts with not questioning the answers

And giving up before you've begun
It locks all the doors
Increases the pressure
And in a flash
Your time is up before it's done
And you won't know how it can feel
To feel at all

So I say no to status quo
!!


Status Quo - Darren Criss

Satt på den mest knökfulla bussen från Ryhov idag!! ÅH HERREGUD! Visste inte att en buss kunde rulla med så mycket folk på!  Det var ju knappt det gick med, eftersom folk stod ihopklämda i hela bussen så dörrarna öppnades med rörelsecensorerna. Stod på en och samma busshållplats i 5 minuter innan vi kunde åka iväg till nästa och göra precis samma procedur! Vid ett tillfälle så skrek busschaffisen i högtalarna "KAN NI SNÄLLA DRA ER FRÅN DÖRRARNA SÅ VI KAN KOMMA HÄR IFRÅN IDAG!?!?!"
Blir även förvånade hur lite respekt en del ungdommar kan ha för äldre!
I denna trånga buss så kom det först på ett par ungdommar som satte sig på barnvagnsplatsen, och när en kvinna och en man med en barnvagn och två barn steg på, flyttade de sig då? NEJFAN, vi sitter kvar och låter hela familjen stå upp med barn och hela köret!
Såg även att när största lasset med folk klev på bussen (jag skämtar inte när jag säger 25-30 personer!) så var det en äldre tant med i den klungan, och hon verkade inte vara speciellt stabil på benen eftersom hon stöttjade sig på minsta lilla hon fick tag i. Tänkte tyst innerst inne att måtte någon ge henne sin plats, själv satt jag längre bak i bussen, längst in så kunde inte göra det praktiskt sett, men hade jag kunnat hade jag gjort det! Tillslut var det någon medelålders kille som reste sig upp precis bredvid henne och erbjöd henne sin plats..
Jävla själviska ungdommar!!!


Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0