Time for some REAL update!

Nu är det dags att dra igenom lite upplevelser och känslor som flugit igenom mig i veckan!

I måndags fick jag spendera förmiddagen på ögonmottagningen, närmare sagt gråstarrsenheten! Det kanske inte låter så glamouröst, själva undersökningarna och så var väl kanske inte det heller. Gjorde bort mig totalt inför en av läkarna med. Hon lät mig titta i ögonmikroskopet, och jag fattade ju inte hur man gjorde, så jag vred på både den ena ratten efter den andra.. Ja inte fan såg jag något mer än innan jag vred på dem...
"Såg du något? -Jadå" HAHA WHAT A LIE!
"Men du har ju vridit de här aldeles fel! -Jahaaa...."
Hrm...

Sen på eftermiddagen fick jag byta om till de gröna operationskläderna och sen ragga upp någon villig människa på våning 3 som ville visa mig till en operationssal.. En hel labyrint hela operationsområdet, jag säger inte avdelning, utan område! ENORMT!!
Tre kataraktoperationer(gråstarrsoperationer), där de går in i linsen, krossar den med ultraljud, suger ut den och sen lägger in en plastlins! SJUKT HÄFTIGT!
Fick även vara med på en där de skar/klippte bort överflödig bindväv på ett öga (yttersta lagret på ögonvitan runt själva iris) och sen drog kanterna vid det bortklippta och limmade fast det brevid iris.
Jag blev helt jävla fascinerad!
Min handledare frågade om jag blivit frälst på Ögat efter den dagen.
Svarade att jag blev nog snarare frälst på Operation! Och inte minst i kläderna!!


I de Gröna operationskläderna!

Sen fick jag en underbar fika med Matilda där jag fick snacka av mig, och gå igenom min "För- och Emot-lista", men den gjorde varken upp eller ner.

Igår fick jag reda på något underbart!!
Det ska starta/finns en Showtime- grupp i stan som ska informera den 1/12 på studenternas hus!
EN REAL GLEE-CLUB!!
JAG, MATILDA OCH LINNÉA KOMMER SITTA SOM PÅ NÅLAR FRAM TILL DESS!!
Matilda tycker vi ska lära oss hela "Safety Dance" utantill till torsdag, DET kallar jag utmaning!

Idag hade jag min mittbedömning, och det fanns absolut inga klagomål! Det är bara att fortsätta precis som nu!!
Det var skönt att höra!! Bara en liten personlig puff kvar att göra!

Idag har jag fått ännu mer att tänka på angående mitt val. Några vet vad det gäller, men vill inte skriva om det helt än innan jag med säkerhet har bestämt mig! Som ni kanske märker så känns det som ett viktigt val för mig som orsakat mig ett antal sömnlösa nätter och mycket grubblande!
Men idag känns det som det gått åt ett och samma håll, inte åt båda som innan.
Jag kanske kommer fram till ett beslut snart!!!


LIFE IS GOOD ♥

Kommentarer
Postat av: sandraa

jag hade svimmat tre gånger om om jag ahde vart med på de där ögonoperationerna!

2011-11-25 @ 18:34:20

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0