Helgen i himmelriket

Helgen har varit som en bal på slottet, aldeles, aldeles underbar!!
Har parkerat mig i sängen för att berätta om min helg för er, orkar inte sitta upp vid bordet...

Tågresan till Göteborg började något panikartat, när jag upptäckte att jag kanske skulle behöva sitta mitt bland 10 st tonårspojkar som högljut diskuterade sina omogna erfarenheter om förra helgens fjortisfest-er, samtidigt som de spelade dålig rapmusik på sina två år gamla mobiler som bara lät som burkig och mumlande röster med massa "dunka-dunka" (jag börjar nog bli gammal...)
Ville bara sitta med min bok och läsa, men fick stoppa in lurarna och försöka överrösta dem, vilket inte gick det heller..
De gick av i Mullsjö som tur var :)

Väl i Göteborg träffade jag underbara Mikaela som precis slutat skolan för dagen och veckan, jag tvingade kvar henne till åtta, men vi hade en mysig liten promenad genom hela stan efter att jag checkat in mig och min väska på Slottskogens vandrarher(vilket jag återkommer om).
Promenaden via Avenyn, där Mikaela visade sin Beauti-school, vilken verkar vara väldigt sträng, flickskoleaktig, med slätstrukna kläder, strumpbyxetvång och hårknutar! I vilket fall som hellst så kommer jag boka in mig på ett antal behandlingar av Mikaela i vår :) SWEET!
Vår promenad slutade vid Operahuset där vi satt vid vattnet och filosoferade en stund:)

Efter en fika på Espresso House på Centralen åkte Mikaela hemmåt Skövde
jag satte mig och väntade in Lena och Sandra
Vi slutade på Donken på Avenyn och bara flummade i de sköna snurr-fåtöljerna!
Har verkligen saknat Lena!! Avstånd ska inte behöva betyda att man ses en gång om året!!! Måste ändras på!!
Särskilt när du är samma goa tjej som du alltid varit! ♥

Lördagen började med ett besök på Liseberg för mig och Sandra, och tro det eller ej så bangade jag faktiskt Atmosfeare! Inte riktigt min grej..
Sen var det dags för helgens absoluta höjdpunkt!
WINNERBÄCKS- KONSERT!!!!
Den var aldelesr UNDERBAR!!
En mindre konsert där han delade med sig av personliga berättelser om låtar och sig själv.
Med endast 4 personer på scen fick vi avnjuta 5 nya låtar och gamla låtar i helt nya tappningar!
Om han inte kunde spela in en skiva från varje turné som man kan köpa med de olika verisonerna? Jag skulle vara den första som köpte den jag LOVAR!!


Sandra på Götaplatsen, längst uppe på Avenyn..

Efter konserten var både jag och Sandra i extas och visste inte riktigt vad vi skulle göra, så vi gick till Hemköp och köpte en massa snask och gott och åkte tillbaka till vandrarhemmet för att mosa oss framför tv:n!

Söndagen var kommen och vi skulle duscha och packa för att sen dra till stan för shopping innan vi åkte hemmåt.
Nu kommer jag till det värsta på hela helgen, nämligen badrummen på vandrarhemmet!
Har seriöst aldrig varit så äcklad av en toalett eller dusch!
Jag har aldrig riktigt kännt någon fobi eller bacillskräck, men detta var över mitt förstånd, när jag tvingade mig själv till en dusch i det äckliga badrummet!
Skyndade mig tillbaka till rummet för att torka av mig där! Urk! Jag ryser bara av tanken!!

När vi väl kommit från vandrarhemmet så tog vi hand om stan och de kläder som låg på hyllorna därute och ropade på oss att bli köpta!
Efter ett tag ropade våra magar på oss också, de var sushi-sugna. Självklart lyssnade vi på dom med :)

Super Sushi blev det lite traditionsenligt!
NAMNAM!!!!

Sen var det dags att bege oss hemmåt..


När jag väl kom hem igår(söndag) var det otroligt rogivande att sätta på min "lugna Lars"-spellista på Spotify och lägga mig på spikmattan och somna!
Underbar helg som kommer värma i hjärtat länge!!!
Tack alla underbara♥

Kommentarer
Postat av: Gustaveira

Follow your dreams, you can reach your goals.

2011-11-18 @ 10:39:44
URL: http://gustaveira.blogmentions.com

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0