Låt tiden gå, Jag är samma nu som då. Samma mänska ungefär, fast med lite mera lust sen du var här


Idag anser jag denna boken mitt sälskap för dagen, och troligen de kommande dagarna med för den delen. Den ska vara utläst och bearbetad till tisdag nästa vecka, så det är lika bra att sätta igång! Redan tagit mig igenom de första två kapitlena!
Enligt det KASAM-bedömningen(KänslaAvSAMmanhang) i slutet på andra kapitlet har jag låg känsla av sammanhang i mitt liv.. kanske något att jobba på?
På något sätt skulle jag nästan vilja vara med i en olycka eller bli sjuk så jag hamnar på sjukhus för att få uppleva vården ur ett patientperspektiv, det skulle faktiskt ge mig väldigt mycket.. Trots att jag inte vill vara sjuk... men jag tror att man lär sig väldigt mycket om sig själv, och om sin yrkesroll sett från ett annat perspektiv.

Hade något mer att ta upp här denna gången, men det försvann..
Har inte haft riktigt samma lust att blogga som tidigare, trots att det händer saker i mitt liv jag gärna velta dela med mig av för er som läser.. men allting går i perioder.. hoppas den kommer tillbaka, för jag gillar ju faktiskt att blogga, ger mig en chans att reflektera över mitt liv och för er nyfikna att få reda på vad som händer i mitt liv och i mitt huvud..

Tills vidare bjuder jag på en skiss av min (enligt Matilda och Viktoria) framtida pojkvän:


Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0