Onehanded catch

Det värker i min kropp!!
Mitt i bland helgens allt flängande mellan Jönköping och Skövde, träffa folk, dans-rep, pluggande, träffa mer folk, städa, äta, sova och ja, leva i allmännhet, så går jag och blir förkyld!
Min årliga förkylning kommer alltid vid rätt tillfälle.. iofs finns det nog aldrig ett rätt tillfälle för en förkylning att komma alls..
Kan inte bestämma om det är för allt dansande igår eller nattens hostande som gör att jag har ont i hela överkroppens muskler! Inatt var det värsta jag varit med om.. vet inte om jag fått mycket sammanhängande sömn alls.. precis när jag börjar slappna av och tror att jag kan somna så kommer en till hostattack.. suck.. vågade inte kolla på klockan i risk att få ännu mer panik.. för trött var jag!! Hoppas bara jag får sova ostört inatt!

Nu är det 9 dagar kvar till Showen med stort S!!
Kommer spendera i princip varje kväll på HLK och öva fram till dess känns det som! Men inte mig emot för jag har så sjukt kul när vi övar och det är så härliga människor med i Showtime så det blir som om veckans höjdpunkt har blivit varje dags höjdpunkt istället!!
Jag fokuserar så mycket på showtime så jag nästan glömmer av skolarbetet! Tänker inte ens på att det finns.. en rätt skön känsla faktiskt.

I fredags åkte jag till Skövde för att äta mat med härliga gamla kollegor, en av dem ska sluta från avdelningen och börja på Röntgen istället, så denna kväll var för att fira av Ellie!

Sedan tillbaka till Jönköping för dansrep igår.

Igår var det även 5 årsjubileum för min blogg! 15 april 2008 kom första inlägget från mig, och jag måste säga att jag har utvecklats enormt sedan dess, både tankemässigt och som person! Tror första inlägget handlade om min första praktikperiod i gymnasiet på Tomtegårdens äldreboende. Tänk om jag visste då vart jag skulle hamna om 5 år..? Troligen inte nej..

Nu ska jag plocka ihop min smutstvätt, dra fram snabeldraken som mor säger istället för damsugare, och försöka få ordning på min tillvaro. kanske tillochmed få bort diskberget och se om det finns något användbart i frysen!
WOHO! Annika takes over her life!!
Annika vs. Livet 1-0

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0