Nine months to go..

WE ARE BACK!!!!!
Så GRYYYMT HÄRLIGT att vara tillbaka i skolan med mina underbara vänner!!
Kickstartade igång skolan i tisdags med kursstart Omvårdnad Examensarbete aka C-Uppsats! Efter att ha suttit tre dagar mer eller mindre med min kära kompanjon har vi gjort nästintill färdigt den första projektplanen! Sen på torsdag får vi se om syftet godkänns och tilldelas en handledare, sen har vi till onsdag morgon på oss för Projektplan 2!  Lite hektiskt kanske... men hade jag inte skrivit med Viktoria hade mina tankegångar varit helt annorlunda, hon peppar så fruktansvärt mycket med sin positiva inställning och filosofi: Detta kommer bli den bästa C-uppsatsen i våra liv! 
Mycket rätt så kommer vi troligen bara skriva en sådan uppsats i våra liv och varför inte göra det bästa av den tiden! Det kommer bli en sån häftig resa!!
 
Vi har även lagt märke till att det är sista året som studenter, sen är vi färdiga Sjuksköterskor!!
Viktoria har räknat på det att det är plusminus några dagar en hel graviditet!! Så nu är vi i befruktningsstadiet, ägget ska penetreas av spermien och fästa vid moderkakan, dela sig i två delar, fyra delar, åtta delar!!!
Precis!
 
 
I måndags flängde jag med Viktoria över staden när vi länsade både IKEA och Maxi på varor till hennes nya lya på Bymarken! Supermysig lägenhet!
Fick vara med om något stort när första måltiden serverades i utbyte mot att jag installerade hennes nya TV. Helt okej deal.
 
Imorgon fredag börjar profilkursen Smärta och Smärtlindring för mig och Vicky... Spännande!!
Jävlar är det redan fredag imorgon!? Vart tog veckan vägen?
Idag efter skolan så har Bakjouren fikat på Bageriet, det är så härligt att alla är tillbaka igen!! Allt blir som vanligt igen!!  Senare när fikan var uppäten och bussen tog mig hemmåt var det dags att damma av gamla massagebänken jag fått i studentpresent av mor och far, Ida skulle allt bli knådad hon! Stackarn har haft ett par tuffa veckor.. En sån supermänniska behöver lite andrum emellanåt! Även en Supervän! En sån genuin värme hon utstrålar är något jag inte upplevt många gånger i mitt liv!
Hon blev knådad och hon var helt groggy efteråt :) Mission Completed!
Så nu verkar min lilla massageverksamhet officiellt öppnat!
 

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0