"Suddenly my life doesn't seem such a waste"

Ja Praktiken är ett faktum, och jag har varken tid eller orken till att blogga nu under veckorna.. trots att jag känner för att skriva av mig emellanåt..

Detta kommer bli den läääääängsta praktiken någonsin.. Har varit där i 4 dagar nu, det känns som 4 veckor!
Och jag har har bara börjat!
Det är ett väldigt fint äldreboende, fina lägenheter för de boende, stora, rymliga med uteplats/balkong och aktiviteter och allt möjligt. Precis så som jag föreställt mig ett äldreboende men aldrig upplevt.. Har bara stött på de typiska demensboenden.. Här finns det visserligen dementa boende men de är inte i huvudsak dementa vilket är väldigt skönt!
Det roliga är att sköterskorna man går med tycker att det är så mycket att göra hela tiden, men det de anser vara mycket att göra känns som en väldigt bra dag på en vårdavdelning på ett sjukhus, så det är väldigt stora kontraster däremellan.
Jag och min parstudent (ja vi har samma handledare, så vi får typ dela lika på alla omläggningar och lindningar av ben osv..) har kommit på hur många olika projekt som ska kvalitetsutvecklas inom både vården i stort och äldrevården! Vi har även suttit en hel förmiddag och lindat varandras ben så vi ska bli säkra på tekniken..
Så fullt upp har vi!

Höjdpunkten på dagen är att sätta sig på bussen i cirka en timma och halvsova och lyssna på musik..
Tjoho, positiva Annika är igång här känner jag!

Går runt med olika låtar i huvudet på dagarna och här är en av dem jag fått efter helgens återupptäckt av Moulin Rouge:

Come what may -  Evan McGregor & Nicole Kidman

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0