The battles are all inside your mind

Är som en zombie-varelse idag!
Tror min kropp förbereder sig hur det kommer kännas att gå upp vid fem inatt och sätta sig på en buss.. Varje dag i 5 veckors tid.. eller ja, kanske inte varje dag i 5 veckor.. men det är ungefär så det känns :P

Traskade ner till Willy:s för min efterlängtade godispåse!! FYFAN VAD GOTT!!
Första gången på länge jag ätit godis och inte mått illa efteråt!! Dels pga att jag ätit så mycket på en och samma gång, eller att jag ätit mat precis innan.. eller att jag bara ätit godis den dagen, inget annat.. eller att när jag väl satt mig att äta godiset kommit på att jag egentligen är mer sugen på chips..
Varför ska det alltid vara så?
När man gått och längtat efter godis i flera veckor och tillslut faller för frestelsen och köper det, så är man då inte längre sugen på godiset, utan just den där chipssorten som inte finns innanför mina 4 väggar?
Men detta i-lands problem kunde jag då undvika idag! HÄRLIGT!!

Igår kollade jag på Moulin Rouge lite från inspiration av Nataile från torsdagens Showtime där vi fick lära oss en kortis av en "Burlesque"-dans, ja från filmen! Vi diskuterade musikaler och jag drog fram korten om Hairspray och Fantomen på Operan, så drog Natalie fram Moulin Rouge..
Så var tvungen att kolla på den igår.. Hälften av filmen gör mig allmänt förvirrad och halft om halft huvudverk av detta virrvarr av färger, hoppande i platser och musiken.. Men sen börjar Ewan McGregor sjunga "Your Song" och man smälter!!!
Han även med ett litet telefonsamtal från föräldrarna och sen somna till just Burlesque!

Nu ska jag försöka förbereda inför morgondagen så mycket som möjligt utifall jag får bråttom iväg att det bara är att ta väskan och springa till bussen!


So long!!

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0