Plugg-avbrott!!

Mitt i självstudierna sitter tar jag en paus och inväntar mor och far på Skype, men så länge kan jag uppdatera er om min helg i Vadstena, Matildas hemstad :)
Hon följde med mig hem till Skövde för cirkus en månad sen och vi han knappt med hälften av staden kändes det som.. Nu var det dags för Matilda.
Vadstena är en mycket mindre stad än Skövde och Jönköping är ännu större än Skövde såe.. ja ni kan tänka er skillnaden..
Det var en väldigt liten mysig stad som ligger aldeles perfekt vid Vättern med en liten vik som gör det lite skyddat.
Vi tog oss en promenad genom staden för att få se alla smultronställen.. En snabb sammanfattning av staden till en början var att den består av kyrkor/kloster och mentalsjukhus.. Men även ett väldigt fint slott och hamn, och framför allt underbar utsikt över vattnet! Mysiga kullerstensgator och små mysiga butiker längs storgatan. En av dem är Matildas Mamma- Agnetas parfym och konstnärsmaterial. En snabb titt inne på "Kopp & Kanna" förstod jag att hälften av Matildas köksredskap kom just därifrån (stammis?).
Fick även vara med på ett av familjen Svenssons släktträffar, lite märkligt att jag bara träffar hennes familj under större tillställningar.. Men jag fick träffa Matildas mormor, morfar, morbror, Alex(matildas kille) med mor och så självklart hennes egna mamma och pappa under middagen. Tror jag är lite småkär i hennes mormor, så himla mysig människa!!


Me med en härlig vintrig Vättern bakom mig


Vadstena Slott


Matilda framfrö Vadstena Slott


Vadstenas stora shoppinggata


Klosterhotellet


Vadstenas enorma kyrka!


Tydligen stod den vänt åt fel håll, då var det någon som tog tag i det och ställde den rätt med hjälp av dessa fyra hål i väggen.. Tänkte att jag skulle jävlas med staden och flytta lite på den.. men eftersom jag slarvat med friskisbesöken står den tyvärr kvar på samma ställe..


Matilda framfrö sitt gamla hem: Nunneklostret!


En av Matildas supersöta katter! Kommer inte ihåg vem av Sven och Måns detta var men de vara båda lika sockersöta!!


Matildas Mamma hade fixat ost och skinkpaj till oss till vi kom på fredagskvällen.. den supersöta hjärtformade pajformen var helt oemotståndlig så jag var tvungen att köpa en likadan!! dock en storlek mindre..

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0