I am lost, I am vain. I will never be the same..

Idag är det lite mer känslor och tankar som far runt..
Efter att ha läst ett visst blogginlägg idag blev jag väldigt nostalgisk. Det slutade med att jag letade fram bilder från 3 år sedan.. känner ingen ånger, bara glädje numera.
Nu går en nära vän igenom samma sak, och jag känner så väl igen känslan hon kommer ha den närmaste tiden, men jag vet även att det blir bättre! Jag önskar man kunde hoppa över all denna mellantiden, berarbetningen, men dessvärre tror jag det är något man MÅSTE gå igenom för att få må bra igen sen.
Jag vet inte om det är som en försvarsmekanism eller om jag faktiskt känner mig frigjord?
Frigjord från både det ena och det andra..
Dagen blir inte längre än man gör den till..

Jag önskar bara att jag kunde ha begåvning med orden, ha det rätta att säga som gör allting lättare.. men jag gör mitt bästa och det enda jag egentligen kan göra är att vara närvarande.

Fick mig lite skypetid med mamma och pappa ikväll, alltid skönt att få en timme med lite kontakt med familjen per vecka. Jag ser på Matilda som har kontakt med sina föräldrar flera gånger om dagen.. Det skulle aldrig funka med min familj och jag tror inte heller jag skulle vilja det heller.

Nuvarande fokus ligger på examinationsuppgiften som ska vara inne fredag 23:59, jag är halvvägs!! Så imorgon blir det en heldag på bibblan för att inte riskera något som distraherar mig. Sen ska jag och Matilda avnjuta en Pizza tillsammans med handbollsmatchen Sverige- Tyskland.. nu har jag ju lite tyskt påbrå, men jag hoppas verkligen på att de svenska killarna levererar imrorgon! Var så underbart att se Kim Anderssons knorr och Ekbergs snygga mål igårdagens match mot Tjekien.

Konstigt nog känner jag vid 22 tiden redan att jag är redo att lägga mig och snarka, vilket inte är så konstigt eftersom jag fastnade framför gamla grey's anatomy- avsnitt till halv två tiden inatt, vaknade till vid fyra tiden och sen upp vid åtta och till bibblan för att plugga.. Kanske borde börja lyssna på min kropp..
Så nu säger jag natti natti till mina tankar och er som läser bloggen

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0