Don't fix my smile, life is long enough

Termin 4 påbörjades idag!
Omvårdand 3!
Känner mig oväntat peppad inför kursen efter dagens kursstart!
Tydligen hade jag fått fel uppfattning av vår kusansvarige i Omvårdnad 2 då vi hade henne under en vårddag då hon uppträdde som en bitch rent utsagt! Men det var skönt att se att hon inte var likadan nu när vi ska ha henne så mycket!
Det känns bra med alla uppgifter som tillhör kursen och det känns inte omöjligt, utan faktiskt inspirerande att få sätta sig med dem sen när vi kommit till det stadiet! Sen är det praktiken med! Vi ska nu vara inom äldrevården någonstans i Jönköpings län, och jag blev tilldelad en plats på Sörgårdens äldreboende i Skillingaryd som ligger ca 40 km söder om Jönköping. Önskemålen vi fick skicka in i höstas gjorde ingen skillnad i detta fallet, men eftersom det fanns så få platser att dela ut klassen på får jag bara bita ihop och acceptera att jag får gå upp ännu mer äckligt tidigt än förra praktiken då tåg/bussresan tar mellan 44- 60 minuter.. Dock kommer det bli totalt omöjligt att gå helgpass och sena kvällar då jag inte varken kommer dit eller hem, om de då inte låter mig sova i fikarummet vill säga.. Vet inte hur mycket jag är berädd att offra för praktiken i detta fall, beror helt på hur personalen och de boende är..
Men detta är om 4 veckor så ska inte börja oroa mig för det ännu..
För närvarande oroar jag mig över min kurslitteratur som jag beställde från Bokus för 10 dagar sedan och änn har jag inte tagit emot något aviserings-sms.. hrm..
Men det blir en mjukstart av veckan ändå, letar lite artiklar och försöker förbereda mig inför första gruppuppgiften vi ska börja med nästa vecka.

Förövrigt var jag lagom pigg igår när jag kommit hem vid elva tiden från matilda efter kvällen/natten med bakjouren och vårat kostym-maraton. Dock blev det bara 3 filmer: Mansfield Park, Försoning och Jane Eyre. Men är de upp mot tre-fyra timmar långa orkar man inte så mycket mer sen.. Den bästa var klart Jane Eyre, längst med för den delen..
Men grym kväll med underbara personer!!


Laddat upp ordentligt, dock var inte Viktorias ostbågar med i beräkningen..


Här hade vi bäddat iordning för mys på hög nivå, ko-täcket var mysigast!

Skänker er även en låt från min nya plugg-spellista:

Freelance Whales - Generator second floor

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0