I'll make it through

Supertrevlig helg i Skövde, gjorde ett försök med mobilinlägg, eftersom det nu ska fungera på min lilla mobil efter att jag får prova på denna nya blogg-funktionen.. men internetuppkopplingen till min mobil bröts och inlägget som nästan var färdigt försvan.. Sometimess life bites you in the behind..
 
Men en planerad övernattning med mys och reseplanering hos sandra blev till en härlig spontan danskväll med skottar i kilt och återfunnen halloweenkompis!
Resan blev bokad dagen efter och när alla strul med betalningar osv blev lösta kunde vi skutta omkring och skrika: "VISKATILLBERLIN!! VISKATILLBERLIN!!! VISKATILLBERLIN!!!!"
Lika härlig känsla som när vi hade bokat Londonresan förra året..
Nu har vi även bokat in oss på ett av de finaste hotellen, femstjärniga Radisson Blu Hotell! Lyxigt ska det va!
 
När jag väl kom hem så var det bäddat för handboll och fotboll med bröderna och far som absolut skulle ha lite godis från Sigge's (läses 3 kg godis) och för mycket godis istället för mat började jag må illa, som ett brev på posten.. Men när jag hämtat mamma från kvällsjobbet ordnade det upp sig när vi slängde igång elgrillen på altanen och fick i mig lite flintastek :)
 
I söndags var det en seg deg dag med pappa på uteplatsen växelvis altanen i takt med att solen gick i moln och småskurarna kom, med ungefär 15 minuters intervaller. När eftermiddagen kom och vädret stabiliserade sig något gick jag för att träffa Amina för en promenad och sen en kaffe på Pim's, och tillslut en pinball match på pappas lilla skötebarn. Ett flipperspel från 50- talet som han rustat upp och faktiskt fått till att fungera mer än hyfsat!!
 
Igår fick jag skjuts ner till Jönköping av pappa och även utnyttjade bilen med ett besök på Maxi innan jag skulle iväg för kvällsjobb!
 
Idag har det varit sista inskolningsdagen, så från och med imorgon står jag på egna ben! Det känns relativt bra ändå för att ha varit så rörigt i huvudet som det faktiskt varit.. De får helt enkelt ha överseende för att jag kan vara lite förvirrad och inte hitta överallt, det är fan till en stor labyrint länssjukhuset Ryhov ska jag säga er!!
Fy sjutton!
Något jag märker mer och mer för varje dag på Ögon/Öron avdelningen är att mina kollegor verkar vara väldigt besatta av bantning och "får inte äta det" och GI och hejdå till allt som verkar heta livsnjutning och unna sig i livet.. Jag bara skakar på huvudet åt dem när de börjar prata bantning och bikinikropp och beach-vilket-år-det-än-är.. Fan! 
Ät bra och rör på dig!! Mer än så är det inte! OCH PUNKT SLUT!!
 
Midsommarhelgen kommer jag spendera på denna avdelning som enda undersköterska, med lördag och söndag med monsterpassen 7-17.. den som lever får se hur jag mår efter det.. men jag hoppas evinnerligt att alla jönköpingsbor ger fan i att slå sönder käkar, petar i ögon med främmande föremål, hoppar/ramlar och bryter ansiktet denna helgen.. för erat eget bästa alltså..
 
Såja.. nu har jag skrivit av mig lite.. vid dethär laget har ni väl alla tröttnat på mitt tjat.. men det är mitt liv.. deal with it!
 
PÖSS!!

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0