It's part of my chemistry, it's this Jealousy..

Då var jag tre dagar in på denna veckans introduktion, två kvar och sen bär det iväg mot Skaraborg och Skövde!!
Kom på att det var ett tag sen jag åkte dit, närmare bestämt fyra veckor sedan.
Det är ungefär vad som brukar kännas lagom, en gång i månaden. Men nu under sommaren kommer det nog bli lite oftare eftersom många av mina vänner i Jönköping åkt här ifrån under sommaren.

Men introduktionen går fint och visserligen tar det lite tid att anpassa sig till den nya arbetsplatsen, rutinerna, synsättet, arbetskollergorna osv.. Men det tar sig :) Måste sluta jämföra med Neuro/Rehab så kommer det bli fint!!
Saknar min lilla familj där en aning.. när jag ser vissa likheter hos några kollegor på Ögon/Öron som på Neuro/Rehab till exempel.. det finns en kopia av Marie!!

I Måndags cyklade jag runt hela stan kändes det som efter jobbet.. jag var på jakt efter nya jobb-skor nämligen.. och tänkte att det finns väl på A6.. men utbudet var väldigt tunnt.. så efter att ha gått igenom hela A6 fick jag fint cykla ner till Centrum ändå.  Där fann jag de nya skorna! ÅH GUD SÅ SKÖNT MED HELA SKOR!!!
Mina gamla har jag haft sedan första praktiken på gymnasiet, vilket är för 5 år sedan.. Har inte använt dom konstant i 5 år, utan vid praktikperioder och sommarjobb.. men nu var det stora hål i sulan och det känns väldigt fort i både ben och fötter att nya skor behövs när man jobbar i vården... springer flera mil per dag ungefär..
Sen gick diskussionen på jobbet om fotbollen.. denna fotboll.. urk.. NEJ JAG SKA INTE SE PÅ MATCHEN, JAG GILLAR INTE FOTBOLL....
vad gjorde jag då? Jofan klart såg jag på matchen, tillsammans med Linnea då och inte ensam :)
Kändes väldigt bra att ha gjort ett klart uttalande att jag INTE GILLAR FOTBOLL och så går jag och ser den ändå, haha.. ja där sa jag emot mig själv!
Mycket trevligt med sällskap även efter en lång arbetsdag!
Och med detta vill jag även påminna Linnea att nu har jag TVÅ bilder att utföra utpressning på dig med ;) mohahah!

Men nu längtar jag till helgen när jag ska träffa familj och vänner!!
Kjöss på er!

Kommentarer
Postat av: linnea

men då kan jag ju passa på att påminna dig om att jag OCKSÅ har bilder nu, ojoj..hur ska detta sluta?!

2012-06-15 @ 11:35:03

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0