They'll give ya Beauty

Skolavslutnings utflykt med Bakjouren igår till Gränna/Visingsö och idag roadtrip med Maya till Gekås, Ullared!

En helt perfekt avslutning på terminen med underbara vänner tog fart en timme tidigare än planerat..
Denna sista kursen har det varit Annika-teflonpannan-Strand, som inte har koll på någonting! Frågar gång på gång, när ska det vara inne, när börjar vi imorgon och vart ska vi vara då, när kommer bussen, när åker bussen, när ska vi ses osv.. Tror även Sandra märkt av denna förvirring i frågan om hennes soffa...
Men denna förvirring fortsatte även igår då jag tog fel på en hel timme, men åt rätt håll, förtidigt tog min dag fart mot Österängen och Marias hem i förvirring att mina andra vänner inte dök upp på bussen som bestämt.. men insåg snart att det var jag som var tidig, inte de som missat bussen. Så kan det gå. Men eftersom det var en sån underbar morgon med solen i ögonen gjorde det mig faktiskt ingenting. Klev av bussen några hållplatser tidigare och tog mig en promenad till en bänk i solen och filosoferade tills de andra anlände.
Mysiga minnen när vi kom fram till Gränna, åkte över med färjan till Visingsö och hyrde Cyklar för att trampa oss runt på ön.
Efter några felcyklingar och antal smakprov på insekter tog vi oss runt södra halvan av ön, sen var vi så trötta så vi åkte tillbaka för att strosa i Gränna.
Självklart var vi tvungna att gå och se polkagristillverkning, så varför inte hos Värdlsmästarna? Polkapojkarna bjöd även på varm polkagris för smakprov. nom nom ;)
Hängde på Röda Korsets second hand medan Viktoria gick igenom halva bokhyllan..
Matilda som skulle hem till Vadstena lämnade vi i Gränna som skulle hoppa på bussen dit, Maria vinkade vi åt på Österängen och sist blev det hejdå till Viktoria på Juneporten..
Det kändes obeskrivligt tomt när jag kom innanför dörren till min lägenhet och kände mig något apatisk i några timmar..
Känns konstigt tomt att inte få träffa dessa tre underbara människor varje dag nu under sommaren!
Känner mig något ensam när alla åker åt varsitt håll och jag blir ensam kvar..
Men självklart har jag fler vänner här i Jönköping!!! (har inte glömt av er!!)
Men det känns så konstigt bara..



Idag följde jag med Maya till Gekås för att hon skulle köpa Wonderbaums till insparken i höst..  102 stycken(51 aprikos, 51 vanilj).. men som den fördömda affär gekås är så kom vi ut med betydligt mycket mer än så! Jag skulle få tag i en pärm, register och en ev tv-toffla till pappas födelsedag. Pärm och register hittade jag, däremot fann jag en hel del användbara ting som jag faktiskt inte ångrar att jag fick med mig hem!
Imorgon ska jag ut och leta jobb-skor på stan med Maya innan hon packar och åker tillbaka till Skövde.


Ångrar INTE att jag köpte hela utgåvan av de 8 Harry Potter filmerna!! ♥

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0