If I only could relax in this confusion

"So I hold my breath, there's a smile on my face, and my face wasn't made to wait"
 
Helgen har varit bra!
Njöt till fullo igår av att vara helt pluggfri!! EN HEL DAG!!
Började med brunch med Mamma och Pappa, försöka ta mig till badet för att simma ett par längder, vilket var lättare sagt än gjort när alla människor verkade vilja ta samma buss som jag.. (Elmia, granne med rosenlundsbadet, har arrangerat husbil och husvagnsmässa denna helgen) och även när småskitar inte har lärt sig hyfs av sina föräldrar att man hoppar inte kanonkula mitt i motionssimbanan, mitt framför dom som simmar!!
Så jag tror jag fick ihop en kilometer, men pågrund av de småglinen som ständigt var i min väg var det lite svårt att hålla räkningen..
Det blev även en långpromenad bort till Matilda för höstens första Bakjour, med varma mackor, härligt sällskap och en härlig visning av Hungergames som Matilda lyckats lägga sina vantar på ett nyutgivet exemplar.
 
Idag har jag och Vicky suttit i skolan och slapp-pluggat! Hur behagligt som hellst!! Känner ingen press att det ska gå undan och vara sådär äckligt produktiva, så vi fick faktiskt väldigt mycket gjort! Trots att vi båda lyckades missa matlåda totalt så blev det lite salladsbar från Ica supermarket och inklusive efterrätt i form av var sin bulle! MUMS! Är det söndag så är det!
När vi kände oss färdiga för dagen, runt halv fyra, och var påväg genom skolans tomma korridorer frågar Viktoria,
mest på impuls tror jag, om jag vill gå på Batman med henne ikväll?
Jomenviss varför inte?
VAA!?!?!?!! VILL DU DEEET!?
haha vilken reaktion! Hon hoppade upp och ner och sen pilade iväg mot närmaste datorn för att boka biljetter!
Jag vet inte hur länge hon tjatat på mig om att gå på den och jag har alltid sagt nej..
Men nu såhär i efterhand ångrar jag det inte alls!! HELT UNDERBAR! Och eftersom jag sett Starkids "Holy Music@al Batman!" ett antal gånger gjorde min Batman-experience helt amasing! (pff.. man kan inte sjunga om allt i livet, Annika- Viktorias kommentar på det ämnet..)
Men det är så jag lever! En livs levande musikal där alla tillfällen har en sång! Den s.k. Infinite Playlist! Och på tal om det så bjussar jag på en låt från den närmaste spotify-lista jag kommer till Infinite Playlist:
 
Billie the Vision and the Dancers - A Man From Argentina

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0