Should I give up, or should I just keep chasing pavements?

Pappa frågade mig vad jag gör på de andra dagarna i veckan nu när jag "bara" har föreläsning på fredagar(smärtprofilen).. jaa vad jag gör på dagarna..
Känns som om jag bara sitter i skolan och försöker komma någon vart med uppsatsen.. har precis fattat att det är fredag imorgon och att jag inte behöver sitta med den underbara uppsatsen eftersom jag har föreläsning :) YEY!
Högskolan är verkligen en annorlunda plats för en äldre person som min pappa som gick i skolan på 50-talet och bara gick till han var 15 och fick ett jobb direkt efter och jobbat sedan dess..
Inte riktigt så det fungerar idag dessvärre så han har så svårt att förstå att jag kommer ha plugga i 16 år nu till sommaren..
Det låter sjukt när jag hör det själv. 16 år av mitt liv har jag studerat och utbildat mig!
Det kommer bli konstigt när jag sen efter nästa sommar ska fortsätta jobba och inte plugga som jag gjort alla andra år.
Till sommaren kommer jag vara legitimerad sjuksköterska med en kandidatexamen!
Alla de fina orden får allting att låta så sjukt overkligt!
Vaddå, JAG? Kandidatexamen? Legitimerad?
 
 
 
En låt som satt sig på hjärnan från igår kväll och hela dagen idag:
Adele - Chasing Pavements
 
Even if it leads nowhere or would it be a waste, even if I knew my place should I leave it there?

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0