Dagens bussresa

Vill bara berätta om en liten egentligen obetydlig sak som hände på bussen när jag hade varit och handlat tidigare idag.
Hamnade på en fyrasits med en äldre dam som direkt börjar prata med mig om både det ena och det andra. Hur bussarna kör i stan, att tidtabellerna inte stämmer, att hon fick "slänga sig på bussen" förut för att hinna med den, hoppas inte detta fryser på bara då blir det fördjävligt rentutsagt, jag har väskan full med guldpengar- alltså choklad-guld-pengar, de går att öppna i skåran i kanten, ät nu, DÄR öppnar du den(!!), var den god, jag har massa barnbarn hemma som älskar dom där, nu känner man ingen på bussen längre när de byggt så mycket nytt här på gräshagen, bara främlingar och ingen av dom vill prata med en, nej nu ska jag av här, jasså du skulle också av här, hejdå nu såg jag en annan jag känner, trevligt att träffas, vi ses på bussen en annan dag.... :D
Ja jag kan bara säga att efter den bussresan hade jag ett stort leende på läpparna och humöret har varit på topp sedan dess!
Ibland får man tillbaka tron på mänskligheten totalt! Tack du random dam på bussen! 
 
Flyttpackar, Cowboy-style!

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0