On the top of the world!

De senaste dagarna har varit sjukligt konstigt bra!!
Helgens med dennes planer om att titta på Martinas innebandymatch i huskvarna med Linnéa, Charlotte och Andrea. Melodifestivalsmys(läs: dryck och matlagning) som förvandlades till tokig signgstar- kamp med Linnéa, Ida, Anna och Ellinore som sedan blev utgång och tokdans (♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥) med även Andrea som vi hittade på stan tillsammans med Charlotte, men Challe ville inte dansa :/ 
Söndagen latade jag mig och knallade ner till Idrottshuset för att titta på när min bror dömde smålandsderby i nya arenan(vilken är awesome btw). 
Igår var jag så sjuuuuuukt nervös så jag höll på att skita ner mig flera gånger om! 
Jag skulle gå mitt första kvällspass (visserligen brevidgång då) som Sjuksköterska!!!! 
Det var så jag fick tvinga i mig lunchen innan jag satte av mot bussen till sjukhuset. 
Men det har gått relativt bra! Jag har verkligen fått sätta mig in i det, och visst är det mycket som jag ska lära mig såhär i början och ha koll på men jag tycker ändå att jag klarar av det och man måste ju för i helvete få vara ny!!! 
Det känns helt okej efter ett kvälls och ett dagpass. 
Två arbetspass där det inte står på min namnskylt att jag är Sjuksköterskestudent, utan jag är Sjuksköterska. Två pass där jag får ha nyckeln med tillhörande kedja i den lilla tyghaken att sätta fast i och skramla i fickan. Två pass som jag signerar läkemedel och skriver anteckningar i Cosmic. Två passs där jag fått betalt! 
Ja, ni fattar grejen!
 
Det känns inte längre så omöjligt att klara av! 
Det känns hur sjukt som helst! Så fruktansvärt skrämmande samtidigt som det är så kul och skönt att äntligen få ta bort studentskylten!
 
 
Denna låten förklarar nog bäst just nu hur det känns!

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0