This boat may sink, but I'm not gonna rock it 'cause the sea doesn't know my name

Ny härlig musik i huvudet med för mig nyupptäckta "Passenger" som är nya poeten med texter skrivna speciellt för människor som jag som alltid smälter av. 

Ja tror jag har allt under kontroll för tillfället, fick lite panik häromdagen när jag upptäckte att fna jag har en uppgift som ska vara inne om två dagar som jag knappt börjat på, men det löste sig ganska bra ändå. Uppsatsen ska bli opponerad om en vecka, så nu ska jag sätta igång och läsa tre andras uppsatser för att ge respons och opponera jag med.. 
Idag hade jag även mittutvärdering på praktiken och visserligen hade jag inte uppnått alla mål, men jag har försökt komma in i rutiner osv för att känna mig hemma på avdelningen de första veckorna, så nu är det dags att jag får tillfällen att uppfylla målen. Fick idag fokusera helt på en patient och dennes smärttilstånd, vilket egentligen var lagom komplicerat, men det fick mig att få en liten mer helhetsbild i det stora pusslet man ska få ihop tillslut. En bra dag helt enkelt. 
 
Imorgon är det praktik igen som gäller, måste få ihop timmarna! Ligger lite back efter första veckans förkylning och nu Opponeringen nästa vecka...
Så det kommande två veckorna kommer jag bo på Ryhov och Geriatriken A, bara så ni vet. Kanske åker hem för att sova och äta lite...
 
Men än så länge i 2013 hänger livet med i svängarna, ingen nedgång ännu! Har börjat göra lite mindfullness övningar vilket jag tycker fungerar väldigt bra. Jag behöver verkligen stanna upp och vara i nuet ibland när jag gruvar ner mig i tankar och känslor.. Brukar göra en övning när jag ska somna där jag tänker igenom hela kroppen, hur den känns, fast man ligger stilla och blundar, med början i tårna. Jag brukar typ komma till knät innan jag hinner somna, så jag vet inte alls hur min överkropp känns, men om att jag somnar är resultatet av det så skiter jag nog faktiskt i hur överkroppen mår :P
 

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0