I'm still alive, but I'm barley breathing..

Man kan tro att mitt liv tog slut efter examen, iaf här på bloggen. 
Men nej till allas förtret lever jag, eller jag tror jag lever iaf! Idag är min lediga dag efter min första långhelg som ansvarig sjuksköterska på den geriatriska ortopedavdelningen på ryhov. Började i torsdags eftermiddag och slutade igår eftermiddag.. 
Blev uppraggad till måltid på max efter det av Linnéa och Andrea och hamnade tillslut i Andreas soffa med kaffe, film och sen hämtades även en dödstrött Charlotte! 
Fyra trötta Sjuksköterskor ligger i en förliten soffa.. 
Som tur var är Andrea en genuint snäll människa så hon skjutsade hem oss allihopa efter tolv-tiden. 
Övertrötta Annika kan inte somna förän halv två tiden..
Vaknade halv tolv i min säng och undrade vilken dag det var.. "ej orienterad till tid och rum".. 
HELVETE MAN ÄR SKADAD EFTER BARA NÅGON VECKA! 
 
Men min första helg som Sjuksköterska gick bra! Jag överlevde och mina patienter överlevde, och igår kunde jag faktiskt åka från avdelningen och känna mig nöjd över att ha gjort ett bra arbete! 
Det är lite bipolärt, för ibland känns det som om de ordinarie tittar konstigt på en, då kan jag tro att de bara tycker jag svamlar och inte alls har en aning om vad jag sysslar med, sen kan jag känna att allt flyter på och jag är verkligen född till att göra detta! 
Imorgon är jag på det igen! 
This is my life from now on!
En lyckligt ovetande Annika på examensdagen! 

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0