Jobb, Showtime, Trötthet och Drömmar

Idag var det första passet där jag fick fria tyglar, Aynur, Sjuksköterskan som jag gått brevid de senaste dagarna gav mig allt ansvar och hon var ute i omvårdnaden hela passet så jag fick sköta allt utan att ha någon bredvid mig på expeditionen att hjälpa och stötta upp på det jag missade.. 
Idag hade jag hand om fyra patienter, två av dem ortopediska och två geriatriska. 
Morgonarbetet gick bra, men sen började utmaningarna då bland annat EDA:n och den övriga smärtlindringen på en patient med amputerat lårben inte var adekvat smärtlindrad eller ordinerat smärtlindring fick jag lite panik blandat med skräck! 
Men det gick bra, fick kontakt med smärtsjuksköterskan och hon kom och hjälpte mig och gav mig lite tips och råd, sen till ortopedronden fixade sig även ordinationerna. Fick även hantera en inskrivning av en höftluxation i eftermiddags och blev även då lite stirrig och hjärnsläpp men tack vare fina mappar med checklistor tog jag mig även igenom det! 
Jag fick beröm från Aynur när jag tillslut gick hem 40 minuter efter arbetspassets slut att jag hade gjort ett bra jobb! 
Så det var en riktigt nöjd och trött Annika som gick från avdelningen i eftermiddags!
 
Påväg mot showtime med tröttheten hängande över mig och jag kände riktigt hur magen bara protesterade och krävde min uppmärksamhet helt plötsligt, har nog skärmat av den hela dagen tror jag, så jag belönade den med en kopp kaffe och macka från HLK's kafé påväg till dagens Showtime träff.
Träffen var som alltid underbar när man får träffa så underbara människor, men idag har det krävt mycket tålamod från enstaka personer. Så med ett påfrestat tålamod och humör och med en död mobil skyndar jag mig mot bussen och känner plötsligt hur jävla kissnödig jag är och hur magen återigen är sådär ekande tom och hur den liksom vänder sig innochut i något slags vaakum.. 
 
Nu sitter jag här vid mitt underbara köksbord och vill bara planera min framtid, längtar efter lön och det jag ska köpa med den! En hylla och lite diverse saker är bestämt, men har även kollat lite på soffor.. dessvärre verkar det svårt att hitta en som passar och som är i den stilen jag får plats i vardagsrummet där jag vill ha min tv-hörna.. Har hittat en kandidat men får gå till affären och se om den är skön att sitta i.. 
Satt även och löste lite suduko i en gratistidning jag fått i brevlådan när jag kom hem förut.. och jag fick en flashback från när jag och pappa satt hos Mimmi och vakade i slutet på oktober när det är aldeles tyst omkring, bara klockans tickande och Mimmis ojämna andetag.. Nu var det bara klockan som tickade.. Samma klocka tillochmed. 
Mitt i dessa tankar funderar jag på när jag kan åka till Skövde nästa gång och efter en titt i min kalender inser jag att det inte kommer bli förrän till påsk.. Funderade på att åka en eller två dagar till helgen men sen blev jag inbokad på jobb både denna helgen och hela nästa vecka.. 
Skulle egentligen adressändrat till Ryhov egentligen.. sorry folks, det blev visst lite fel där!
 

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0