Put your favorite dress on girl, cause I'm gonna rock your world!

Nu sitter jag här vid fönstre i köket i min nya lägenhet, med en kopp kaffe och resterna av gårdagens godispåse och tittar ut över Torsgaran i Huskvarna! Sjukt bra känsla! Nog för att vi bara flyttat möblerna och en hel del saker kvar i gamla lägenheten så har jag massor att packa upp och få ordning på! 
Egentligen känner jag att "nedervåningen", alltså köket och sovrummet är nog med utrymme.. men nej jag har en hel övervåning till att fylla ut och bebo mig på! Detta är galet!
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med övervåningen... innna jag fick nyckeln så tänkte jag att jag ska ha som den förra hyresgästen haft.. men när jag nu sett hela rummet utan möbler blir jag fundersam... det finns tusen möjligheter i det rummet, vilken passar MIG?!
Jag får se vad jag gör med de möbler jag har nu.. för tillfället har jag verkligen inte råd att köpa massa nytt.. som jag egentligen skulle vilja. 
Men en liten hörna för min massagebänk har jag tänkt mig och sen ska jag köpa mig en Expedit-hylla från Ikea och fylla med diverse saker, en TV-hörna har jag även tänkt mig och någon slags plugghörna.
Ett nytt köksbord från Ikea har jag även spanat på..
 
Sjujäklar vilken trappa jag har att bära möbler i, eller ja, den andra trappan var rentutsagt förjävlig att få upp soffan uppför.. 
Jag har ju två trappor, när man går in på första våning, eller bottenplanet, så är det direkt en trappa upp, där är hallen, en balkong, sen vidare in är kök, badrum och sovrum. En till trappa upp är vardagsrummet, detta är typ vinden, med snetak och rörstock mitt i rummet. Trägolv/parkett genom hela lägenheten. Utsikt över vättern på ena sidan och vid köket går gatan precis utanför. Det är en stor villa med fyra lägenheter, så jag har tre grannar nu! 
 
Det enda jag är orolig över är att jag ska störa grannarna med min musik.. innan vet jag att de andra inte tar hänsyn till sina grannar så jag har inte heller gjort det.. men nu sägs det att det är rätt lyhört här i huset, och jag som älskar att spela musik och sjunga med för full halls.. jag får väl gå och förvarna dem.
 
Jag träffade förresten en av grannarna när vi höll på att bära möbler, inte den som bor närmast mig, det är ett par som har ett barn, jättesöt, såg snabbt bara i fönstret när mannen vinkade åt mig med barnet i famnen, såg inte om det var en flicka eller pojke.. Men hon verkade trevlig i alla fall och hälade mig välkommen! 
Hörde att de ville bjuda in mig på fika... men det får vänta ett tag, nu måste jag komma i ordning lite.. möblera, packa upp...
JA OOOH så många fantasier och möjligheter i mitt huvud och liv, jag vet inte ens vart jag ska börja!
Jag kanske ska börja med att gå till Willy:s och handla lite till mitt nya hem :)
 

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0