Jag vore ingenting om du inte fanns

Time for some update? Okej!
Livet som timanställd sjuksköterskevikarie på Geriatriska avdelning A fortsätter med kånka och ståt. Jag jobbar i snitt 4-5 pass varje vecka, jag och samordnaren satt och räknade ihop att jag de senaste veckorna jobbat över 75%! På ett timvick! Galet!
Men idag har jag haft en såndär galen dag! En dag som när jag insåg att jag var hungrig hade missat min chans att fika, så det var bara att satsa på en tidig lunch istället! Min mage skriker efter mat och jag hade massor att göra fram till lunch. Sedan infann sig en slags tomhet när jag skrivit ut och skickat ner patienter till operation bara hade två patienter kvar och båda var stabila och pysslade för sig själva. Jag har även medverkat i mitt första sjuksköterskemöte! Det var långdraget efter att ha förskjutit min hunger satt mitt huvud ur balans och tröttheten gjorde att jag missade att få med mig en kopp kaffe in på mötet, så tillslut vid halv femtiden orkade jag knappt föra ett ordentligt samtal jag skulle klassas som konfusorisk. 
Drog till Willys och köpte fika och satt hos Linnéa tillsammans med Martini och försökte höja blodsockernivån med kakor och kaffe. det funkade!
 
Nu är det även 12 dagar kvar till jag, Denise och Sara åker till Marmaris, Turkiet!!
Ska bli så förbannat skönt att åka iväg och bara koppla av, och även uppleva min allra första solsemester! 
Lite poolplaskande, turistande, värme, shoppande och allmän glassande! 
 
Den senaste veckan har jag haft denna låten av underbara Helen Sjöholm på hjärnan från Kristina från Duvemåla! SO FUCKING EPIC! 
 
I höst väntar även en Winnerbäckkonsert med tillhörande skivsläpp (18 september), och även en konsert med  Soweto Ghospel Choir! Gött kött säger jag! Sen ska jag väl troligen jobba lite också :P
 

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0