That was the year I knew the panic was over

Long time, soon see?
Livet känns lite lättare för tillfället, jag andas in luften och känner den i lungorna och hur kroppen andas i takt. Jag hinner med mig själv!
Ända sedan i december har jag jobbat natt och ska officiellt jobba natt till sista mars, men hoppas kunna fortsätta!
Det är som att leva i en annan värld! En sjukvårdsavdelning nattetid är som att pausa all stress och faktiskt ha tid för patienterna en och en. Visserligen kan det bli väldigt intensivt och stressigt på natten med. 10 timmar med tre personal och 24 vårdplatser, men kollegorna som jag jobbar natt med är hur bra som helst! 
I början var jag rädd för att jobba natt, med goda skäl, jag kände inte att jag hade så mycket självförtroende och erfarenhet i bagaget för att axla det ansvaret som är på natten. Men i början på vintern så kände jag att min självsäkerhet hade växt något enormt och jag klarade av det med råge! 
Fuck Jante!
Det har nog blivit mitt lilla krigsmantra de senaste veckorna, och varför inte?
Vi är aldeles för restrektiva med att berömma oss själva och undra på fan varför många har dålig självkänsla och självförtroende? Så FUCK DEN DÄR JÄVLA JANTE! JAG ÄR GRYM!
 
I och med att jag jobbar natt så är det även en del tid över hemma, jag har exempelvis en vecka jobbat två nätter och sedan varit ledig resten, väldigt skönt att ha tid över, synd bara att mina vänner inte har det likadant bara. 
 
Sen kom vi på att vad som helst kan hända... 

Kommentarer

Sjung en sång för mig:

Jag är:
Kommer jag tillbaka?

Mail: (till min msn samling)

Din blogg:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0